Friday, December 07, 2007

Christenen en homo's

Ik heb dankzij Max Pam de tekst gevonden waarop christenen hun afschuw over homosexualiteit baseren. Het staat in de brief van Paulus aan de Romeinen 1:18-29. Overigens gaat het daar om ongelovigen die allerlei nare dingen doen o.a. de liefde bedrijven met het gelijke geslacht. Homosexualiteit is dus een van de vele uitingen van ongeloof. De ware gelovige doet het met zijn enige en ware partner van het andere geslacht. Met deze interpretatie zijn er toch heel veel ongelovigen op de wereld, ook binnen de eigen kerk.

Nederland heeft nu door de komst van de ChristenUnie in de regering ineens een homovraagstuk, naast de andere vraagstukken die wij al hebben. Misschien moet de ChristenUnie op emancipatiecursus. Uiteindelijk hebben zij de meeste last van het vraagstuk. Houen zo!

2 comments:

Nienke said...

jaha en let op:
niet alleen een homovraagstuk ook een abortusvraagstuk ('baas in eigen buik') en mede daardoor een vrouwenemancipatievraagstuk (1ste, 2e en inmiddels nu ook een 3e feministische golf)en denk ook aan euthanasievraagstuk en de bom en bam vrouwen dat opeens een heel stuk complexer is geworden dan voordat de CU haar mening zo duidelijk kon ventileren.

de ellende is dat we het toch allemaal al gezien en bevochten hebben en de discussies ons 30 jaar terug in tijd werpen. we zouden bezig moeten zijn met het redden van de wereld ipv zieltjes winnen voor je geloof? welk geloof dan ook.

daarbij: ik heb sex voor het huwelijk en mijn kinderen zijn in zonde geboren want wij zijn niet getrouwd en dat zal voorlopig wel zo blijven.
ik leg het naast me neer en hou het zelf op 'heb uw naasten lief', maar hoop wel dat mijn naasten straks nog kunnen genieten van al het moois dat moeder aarde te bieden heeft!!

Moeten we echt de straat op? tja als het moet dan moet het, maar voorlopig ga ik ervanuit dat de CU ook haar naasten lief zal hebben en zich druk maakt over de invloed die de wereldeconomie heeft op het klimaat, milieu en de flora en de fauna.

idealistisch ... ja natuurlijk, maar wel met de tijd mee, tis immers 5 voor 12!

Nb: live earth gezien? ik nog niet maar wel de trailer en de recensies (filmspot rtvnh)... we moeten 'm gaan kijken dat zet deze discussies in een heel ander daglicht.

Anonymous said...

nee, te veel eer! maar wel blijven kietelen om te laten zien hoe eng ze zijn.

overigens zitten er meer van die engerds in den haag. hoe komt dat toch?