Thursday, March 06, 2008

Homo-emancipatie

Met die homo's moet het nu wel goed komen, want Plasterk heeft een convenant gesloten met de vier grote steden en dat is gesanctioneerd door ons koningshuis met de aanwezigheid van Maxima. Natuurlijk, natuurlijk, ben ik nu heel erg blij, op mijn blozend bolletje o, zo blij. Want ik mag er helemaal bij horen.

Toch heb ik een paar bedenkingen. In de grote steden valt het wel mee met de homo-emancipatie, maar hoe zit het met onze buitengewesten. Laatst nog hoorde ik van vrienden, die in zo'n schoon landelijk dorp woonden, dat ze weggepest zijn met rotte eieren en tomaten met goedkeuring van de notabelen. Moeten Plasterk en Maxima daar geen zendingswerk gaan verrichten. Toen ik een tijdje geleden de afdeling van de ChristenUnie in Huizen vroeg hoe ze tegenover homo's stonden, kreeg ik geen antwoord. Voor zo'n plaatselijke afdeling kennelijk te moeilijk.

En wat betekent nu eigenlijk die aanwezigheid van Maxima? Beatrix en Balkenende moeten het goed hebben gevonden, dat ze er was. Komt dat omdat ze Plasterk zo'n leuke man vinden. Of vinden zij echt dat wij erbij mogen horen? Zei Balkenende laatst niet, dat je alleen een goed mens bent als je gelooft in God. En kunnen homo's wel in die God van Balkenende geloven?

Ineens heb ik het idee dat ik net als moslims een troeteldier van dit kabinet ben geworden. En ineens ben ik niet meer zo blij. Want die liefde gaat gauw over.

No comments: