Thursday, December 11, 2008

Team Terpstra tegen teampie hoogmoed


Baas boven baas: Erica Terpstra is veertig kilo afgevallen, ik maar achttien. Maar Erica had ook meer te verliezen en bovendien heeft ze een heel regiment helpers gehad: een diƫtiste, een psycholoog, een personal coach, een sporttrainer. Die moeten vooral voorkomen dat ze terugvalt in oude patronen. Ik steek hier maar bleekjes tegen af. Mijn maatje heeft me Sonja aangeraden, toen niets hielp, en vervolgens zijn we samen aan de slag gegaan. Ik heb een haalbaar streefgewicht bepaald, heb het boekje open gelegd op het aanrecht, en heb minimaal gezondigd.

Van juni t/m november 2007 ben ik iedere maand drie kilo kwijtgeraakt. Eigenlijk ging het vanzelf, terwijl mijn omgeving maar sputterde. Want iedereen die het was opgevallen dat ik kilo's verloor, schudde meewarig het hoofd, als ik vertelde dat ik "Sonja deed". Mijn huisarts, die me nog nooit had kunnen helpen, kwam met een brooddieet van 1500 kilocalorieƫn, want die duizend van Sonja zijn ongezond. Mijn zusje vond Sonja duur, en al die mensen die het niet lukt vonden het geen goed dieet, omdat je snel weer terugvalt.

Ik ben nu een jaar verder en heb nog steeds het gewicht van november 2007! Soms kom ik een kilo aan, bijvoorbeeld als ik de chocola van Sinterklaas zo lekker vind of uit eten ben geweest. Maar als ik dan drie dagen achter elkaar Sonja, is het er ook weer af. Ik heb me ernstig voorgenomen om nooit meer zo dik te worden en ik denk dat het gaat lukken. En dat zonder psycholoog, personal coach, dietist, bewegingstherapeut, maar met Sonja en Ger. En een blik op de foto is voldoende.

4 comments:

Anonymous said...

chapeau!!!!!

hoogmoed said...

zullen we ook een boekkie maken?

Anonymous said...

Ook ik heb Sonja gedaan na eerdere pogingen met andere dieeten, waarbij ik of flauw viel, ergens pijn kreeg of er zich andere klachten aandienden. Ik wilde ongeveer 8 kilo af te vallen en heb dat met veel plezier en met een heel volwaardig (Sonja) dieet gedaan vorig jaar. Ook daarna ging het goed. Val je een paar kilo terug zoals met deze dagen, dan heb je er dat razendsnel weer af omdat je geleerd hebt hoe je dat doen moet. Petje af Nel! Groet Fanny

Anonymous said...

volgend jaar kijken hoe het met erica is. als ze maar geen zuurpruim woirdt. want dikke mensen zijn wel het gezelligst.