Tuesday, December 02, 2008

Tijd voor het Beeld




Lieve Nel,

Stukje bij beetje wordt het beeld afgepeld.
Het lijkt paradoxaal dat je bij zo'n hard beeld toch heel voorzichtig moet zijn! Op een gegeven moment raak je 'het vlees' zoals ik dat uitdruk en dat betekent dat ik voel dat ik haar pijn doe als ik verder (dus dieper de steen in) ga. Na elke haksessie bekijk ik het beeld alsof het nieuw is en ga weer streepjes zetten op de plekken waar nog iets afkan. Een beetje van het één afhalen betekent vaak ook weer dat er naast ook iets afmoet; Ger en Charlotte weten dit inmiddels maar al te goed. Het is een zoeken naar de vorm die heel spannend is. Het beeld beweegt nu als het ware nog in haar stenen omhulsel en ze moet op haar plek gezet worden. Die zoektocht is het meest spannend van al het werk dat gedaan moet worden. het is heel leuk om mee te maken hoe Ger en Charlotte groeien met het beeld. Ze durven wat harder en directer te hakken, denken mee over de uiteindelijke vorm en leveren kritiek waar ik altijd voor open sta. (Ze zullen het hakken missen als het beeld klaar is, denk ik).

We naderen het nu het moment dat er niet teveel meer afgehakt kan worden, hoewel dat zeker nog niet klaar is. Iedere keer weer zie ik laagjes die er toch nog afmoeten. Maar als echt alle laagjes eraf zijn gaan we raspen; een zware en langdurige klus.
Na het raspen gaan we het beeld met diamant sponsjes verder glad maken, maar daar vertel ik tegen die tijd wel over.

Lieve groeten, Fanny

5 comments:

Anonymous said...

Het wordt nu wel echt spannend met het beeld. Leuk de uitleg
van Fanny. Ik heb het wel twee keer zitten lezen.
Erg interessant.

Unknown said...

Mooi om zo meegenomen te worden in het wordingsproces. Ik voel de spanning gewoon stijgen! Dank, Fanny, en heel veel succes met alles wat er nog komen gaat. Dank, Nél, voor het publiceren op je blog!

Anonymous said...

Hoi Nel,
Het is erg leuk dat je mijn brief op je blog hebt gezet. Ik heb niet zoveel verstand van blogs, maar ik merk dat er een heel direct contact is tussen jou en degene die er weer op reageert.Ik ga lekker door met het beeld, maar ik heb nu mijn 2e haakse slijper op het beeld kapotgemaakt!! Maandag ga ik een hele goede nieuwe kopen in de hoop dat ie wat langer meegaat. Hartelijke groet, Fanny

versturen werkt niet.

PS Ik snap niet wat hier onder staat, ik doe maar niets want ik heb al een identity!!!

Ik moet toch iets doen...

Dit gaat niet lukken, ik moet allemaal dingen.

Het lukt me niet.

Ik snap de dingen die ik na het stukje moet doen niet.
Fanny

Bovenstaand wilde ik als comment zetten maar ik moet van alles en snap er geen jota van!!!!
Al;s ik op versturen druk, moet ik van alles en wat ik ook invul het is nooit goed.

Anonymous said...

nog 1 x proberen, groet Fanny

hoogmoed said...

De volhouder wint. Dat geldt ook voor het beeld. Het wordt vast heel mooi!