Saturday, February 03, 2007

Kunstprijzen!


Vanavond is de prijsuitreiking! Kandidaten nerveus en ik ook een klein beetje. Niet meer dan een klein beetje. Want je kunt er alles aan doen om het tot een feest te maken, de mensen moeten het zelf doen. Gisteren hebben we de graffiti van de derde klassers in de Kunstuitleen geplaatst. Is nog eens iets anders dan grote mensen kunst. Lienke van Rumoer en ik hebben speaker Hans Smit ingepraat. Hij voelt de sfeer goed aan. Ik heb hem gevraagd om ervoor te zorgen dat vooral de kunstenaars in de potlight komen te staan.

We hebben ook met Hans en Andre de laatste details van de avond doorgenomen. Ik begrijp nog steeds niet dat mensen de theaterzaal van De Graaf zo fout vinden. Er kan misschien niet alles, maar wel veel, en Andre doet er echt alles aan.

Op http://www.kunstpleinhuizen.nl hebben een zevental kandidaten hun werk gepresenteerd. En in de foyer van De Graaf hangen presentatieborden van zeventien kunstenaars, afbeeldingen van hun werk en een quote over wat hen beweegt.

De jury neemt de juryrapporten mee. Natalie heeft de penningen al bij Huub gebracht. Helaas kan zij er vanavond niet bij zijn. Huub haalt de bloemen voor de prijswinnaars. Ik hoef zelf niet veel meer te doen. Gisteren heb ik van anderen gehoord hoe zij de avond voor zich zien en ik heb het goed gevonden. Wat hebben we eigenlijk prettig samengewerkt. Er is volgens mij geen onvertogen woord gevallen, terwijl wij toch een aantal lastige besluiten hebben moeten nemen. Ben blij met Susan, Huub, Theo, Barbara, Tiny, Margriet, Hans, Yanny, Lienke, Paulien. Denk dat dat morgen nog zo is.

No comments: