Friday, April 06, 2007

Waar waren onze volksvertegenwoordigers?

Het platform Gehandicapten en Ouderen Blaricum – Huizen ( GO ) organiseerde in samenwerking met de Taskforce Handicap en Samenleving, een debat rond het thema ’ gelijke kansen ’. Meedoen, dicht bij huis, in eigen buurt, met vrienden en familie om je heen, klinkt misschien vanzelfsprekend voor veel mensen, maar is dit zeker niet voor iedereen. Mensen met een beperking – lichamelijk, psychisch en of verstandelijk, ondervinden vandaag de dag nog tal van belemmeringen in het dagelijkse leven. In een levendig debat kwamen vooral de zogenaamde ervaringsdeskundigen aan het woord. Mensen die vertelden wat het betekent als je pas op je veertigste zelfstandig mag wonen, of mensen met een psychische handicap die samen een woongroep willen vormen en dan veel tegenwind krijgen van de gewone mensen uit de buurt, omdat die bang zijn voor hun kinderen of voor de waardedaling van hun woning!

Als ik al dacht dat we het in dit kikkerland voor mensen met een handicap goed hebben geregeld, werden tijdens het debat mijn ogen geopend.

Leerzaam middagje, dacht ik. Zeker voor raadsleden die toch moeten beslissen over het wegnemen van de drempels. Ik keek om me heen en zag een raadslid. Ron Schaap van D66. De andere 26 schitterden door afwezigheid. Nou kan dat een keer voorkomen, denk ik. Maar het valt me op, dat de meesten schitteren door afwezigheid bij allerlei gebeurtenissen in het dorp.

Druk, druk, druk met vergaderen zeker!?

3 comments:

Anonymous said...

ik probeer bij zo veel mogelijk bijeenkomsten en of activiteiten te zijn, maar ik heb nog een baan, en een gezin, en kon helaas niet bij deze middag aanwezig zijn.
Ik was overigens niet aan het vergaderen:-)
groet, Monica

Anonymous said...

als het je troost: was nou net niet voor mensen van GL bedoeld. jullie zie ik dikwijls genoeg.

Anonymous said...

o, dáárdoor komen wij elkaar zo vaak tegen! :-))
XMo