Friday, September 21, 2007

Jubileum Kunstcafe Huizen

De initiatiefnemers en daar hoort Fanny Kiezenberg nog bij.
Woensdag 26 september a.s. feest in het Kunstcafe Huizen! Dan vieren we de vijfentwintigste Kunstcafe ontmoeting in De Boerderij in Huizen. Overigens las ik dat we op Plein 2000 beginnen met de fanfare van Prinses Irene. Zo hoort het ook. Prinses Irene is er altijd en overal, ook in het Kunstcafe!


Het Kunstcafe was het idee van een aantal Huizer kunstenaars en Gerrit Pas. Vijfentwintig avonden hebben bezoekers gratis kunnen genieten van alles wat er aan nieuw en gevestigd talent in Huizen rondloopt. Bij zo'n jubileum is het goed om terug te kijken en dan zie en hoor ik de volwassen poezie van de jeugdige Lulia Alberda, het verhaal van Jorit Bavel over Anton Heyboer, het klankconcert met schalen van Ton Akkermans en Carry Schomper, Hendrikje Rijkens met een voordracht uit de Atlantische Man van Marguerite Duras, en het cello quartet Sundgvist. Natuurlijk was er veel meer, maar iedereen heeft zo zijn voorkeuren en Janne Schra en Daan Loenen zijn al vaak genoemd.


Spannend is hoe we nu verder gaan met het Kunstcafe. Blijven we nieuw talent ontdekken en is er nog veel talent, of gaan we er een open podium van maken, zodat kunstenaars nieuwe dingen uit kunnen proberen. Kunnen ook niet kunstenaars het podium gebruiken? Gaan er optredens in reprise, blijven we podiumklanten volgen? Woensdag op het feest misschien tijd om niet alleen terug te kijken, maar ook de toekomst in te kleuren. Ik weet het allemaal niet. Ik ga me lekker laten verrassen.

No comments: