Monday, September 24, 2007

Kleurrijke samenleving


Het zal allemaal wel niet helpen, maar toch ben ik blij dat de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid bevestigt dat wij in een kleurrijk land leven en dat daar niets mis mee is. Dat mensen met een dubbele nationaliteit en een andere herkomst hun land van herkomst waarderen is geen gevaar voor onze samenleving. Het zou toch een amputatie betekenen als ze die zouden moeten afzweren. Ik ben er toch ook trots op, dat mijn ouders uit Zeeland komen en dat ik dat boerse harde en trotse van hen heb geërfd.

Ieder mens koestert immers zijn voorkeuren en die kunnen heel verschillend zijn. Daar is niets mis mee. Ik zou bijna zeggen integendeel. Anders zou het wel erg grijs en grauw worden in dit kikkerland met van die enge eendimensionale figuren als Wilders en Verdonk, die voor willen schrijven wat wij moeten denken en geloven.

Maar zo'n rapport alleen helpt natuurlijk niet. Tot mijn schande moet ik erkennen dat mijn vriendenkring de laatste jaren eenzijdig wit is en dat ik me vaak betrap op vooroordelen. Word wakker, hoogmoed! De gemeente Huizen zoekt een groots evenement om zichzelf op de kaart te zetten. De gemeente Huizen heeft een kleurrijke bevolking. Ideetje?

No comments: