Saturday, December 09, 2006

Terug van weggeweest

Gemist? Een goed teken! Mijn internet provider Casema vond het nodig mij af te sluiten vanwege een meningsverschil over mijn abonnementskosten. Ik dacht dat ik dat meningsverschil op de gewone manier kon oplossen. Maar voor Casema bestond er kennelijk maar een oplossing en dat was betalen. Toen ik dat niet deed sloten ze me af. Boem, weg, geen toegang en ook nog in het weekeinde.

Het heeft me dagen gekost om te bekomen van de schrik. Ik belde twee keer met de helpdesk, maar die wisten ook maar een oplossing: betalen. Ik verwees naar brieven, naar e-mails, maar die kenden ze niet en die wilden ze ook niet op zoeken. Bij Casema kennen ze alleen maar zwart en wit, als een echt modern internet bedrijf dat denkt in nullen en enen. Wit is betalen, zwart is afsluiten.

Tot donderdag heb ik gedacht dat ze tot reden zouden komen. Toen drong het tot me door, dat ik het op deze manier nooit van ze zou kunnen winnen. Die paar centen zijn voor hen immers geen probleem. Het afgesloten zijn van Internet voor mij belemmert me in mijn dagelijkse bezigheden. Bij de bibliotheek kon ik mijn e-mail raadplegen, maar ik kon er geen foto's of teksten versturen en ik kon er ook niet mijn weblog bijwerken. Vandaar die grote leegte.

Nu ben ik er dus weer. Casema zal het merken.

1 comment:

Anonymous said...

speciaal voor charlotje. je moet dus een andere identity kiezen bij "other". ik neem tenminste aan dat het niet anoniem wilt doen.

en dan moet je ook nog de letters van de wordverificatie overnemen. ja, veel werk.