Thursday, December 14, 2006

Zwarte Rita

Is ze nog niet weg, als ik de laatste berichten mag geloven. Doet ze weliswaar geen vreemdelingenbeleid meer, wat overigens voor haar betekende vreemdelingenuitzetting, maar we zullen nog steeds van haar horen. En ik vind het toch zo'n eng mens. Ze doet me inderdaad met haar ijzeren glimlach denken aan Margaret Thatcher. Die had overigens ook zo'n enorme aanhang van mensen die de wereld graag simpel maken. Als je denkt in zwart en wit, stem je Verdonk. Lekker makkelijk zolang je zelf tot de witten behoort. Hoef je ook niet na te denken.

Natuurlijk ben ik blij dat er voorlopig geen mensen worden uitgezet. Want daar gaat het toch eigenlijk om. Niet om die mensen in Den Haag, maar om mensen die opgevangen worden door mensen die verder kunnen denken dan zwart en wit. Gelukkig ging het bij de Christen Unie om die mensen.

Ik hoop dat ik binnenkort niet meer over Zwarte Rita hoef te schrijven, maar dat ze een rol krijgt in een goedkope musical.

3 comments:

Anonymous said...

Even testen. Het is echt ongelofelijk hoe zij daar maar blijft zitten.

Anonymous said...

Ik geloof dat ik de vorige wel heb verstuurd, maar ik heb liever niet dat ieder een mijn onzin kan lezen.
geloof me, ik vind haar ook een griezelig mens

Nienke said...

Margaret ... toen ik op de fiets zat schoot me die vergelijking ook te binnen: The iron lady.
Ik snap werkelijk niet dat de VVD haar keer op keer een crisis waard vindt. Laat haar toch lekker gaan, dan kruipt ze maar bij Pastors en dan .... valt ze vanzelf wel een keer door de mand! Zou hier het 'mama is boos' syndroom 'actief' zijn?
Nienke