Tuesday, February 12, 2008

Zelfonderzoek


Hoe komt het toch dat ik meer voor Clinton ben dan voor Obama? Daarvoor moet ik diep graven in eigen ziel. Want het is niet alleen omdat Hillary een vrouw is, en ik meer vertrouwen heb dat vrouwen waar maken wat ze beloven dan mannen. Ik geloof dus in die tranen van Hillary. En ik houd van haar vasthoudendheid, van haar dossierkennis en van haar werklust. En ik vraag me af of hij die eigenschappen ook heeft.

Obama profileert zich anders. Hij praat als Nelson Mandela, en dat vertrouw ik al niet. Want er is maar een Mandela, en die proporties moet je verdienen. Het charisma dat velen hem toedichten zie ik niet. Maar nou ben ik ook niet zo gevoelig voor charisma. Dat zag ik bij Pim Fortuyn ook niet. En bij een heleboel andere charismatische leiders vind ik het alleen maar eng. En ik heb geen flauw idee waar hij voor staat, laat staan waar hij voor gaat. Ik zie hem gewoon niet president zijn en al helemaal niet een gehaaide Republikeinse kandidaat verslaan. En als dat laatste het geval is, zijn we weer bij AF.

No comments: