Saturday, April 26, 2008

Gewoon slaan dames!

Net thuis en vallen we toch weer geheel met de neus in de boter! Ik had het 's middags al kunnen weten. In de rubriek Persoonlijk van Binnenlands Bestuur las ik dat Digh Ishta interim hoofd communicatie bij VROM was geworden. Ik ken Ishta als paard van stal als de PvdA weer eens in de problemen zit. Overigens vind ik dat hij zichzelf heeft overleefd net overigens als de Partij die hij moet gaan helpen. Hebben ze daar nou werkelijk niks beters?

Maar het ging de hele avond niet over deze spindoctor. Het ging allemaal over het slopen van minister Ella Voogelaar. Ella had zich tijdens een bezoek aan een zgn. prachtwijk laten overvallen door een irritante interviewer van GeenStijl.nl. Het begon nog aardig: "Oh wat leuk, ik ken u", maar toen de jongeman haar treiterig vroeg naar de spindoctor, suggereerde zij dat ze van geen spindoctor wist. Interessant?! Het lijkt erop dat die spindoctor haar is opgedrongen. Ze heeft natuurlijk niet naar de wijze raad willen luisteren en stapte zo in de valkuil.

Als ik minister was zou ik het wel weten. Niks spindoctor! Vervelende journalisten of volk dat zich ervoor uitgeeft krijgt gewoon lik op stuk. Ik heb genoten toen minister Ien Dales een irritante Wouke van Schellenburg, die nu zo vrolijk reclame zit te maken voor de ING, met een tasje van zich af mepte. En dezelfde Wouke kreeg van Pim Fortuyn ook een sneer toen ze vettig bleef doorvragen. Geen spindoctors alsjeblieft, want die leren politici alleen maar lege hulzen verkopen. Wel narren en tegensprekers die politici leren verbaal en fysiek weerbaar te worden. Ik bied me wel aan.

1 comment:

Anonymous said...

deze vind ik echt goed. ik moest erg lachen