Thursday, April 17, 2008

Subcultuur

Hoor ik toch ineens tot de subcultuur van homo's en lesbo's. Dat zou niet erg zijn, als die groep niet ineens van kleur zou zijn veranderd. Een onderzoek van Nova, Gaykrant en COC wijst uit dat homo's en lesbo's goed zijn voor 5 - 10 kamerzetels en dat we overwegend rechts stemmen. Dat was een jaar of tien wel anders! Toen stemden we vooral links. Kennelijk hebben we het te goed gekregen en hebben we nu iets te verliezen. En dus rukken wij naar rechts en stemmen op VVD, Wilders en vooral op Verdonk!

Welk een kille wind waait er toch in dit land. Natuurlijk ben ik ook wel eens bang, als ik hoor dat in Iran homo's worden opgehangen, en ik voel me solidair met homovrienden die in Amsterdam in elkaar worden geramd. Maar dat is toch nog geen reden om je aan te sluiten bij zo'n eendimensionele mevrouw als Rita Verdonk of zo'n charlatan als Wilders. Je hoeft toch maar even naar je vriendelijke vrienden te kijken om te weten, dat onze vrijheid om te zijn wie we zijn bij de meesten van onze landgenoten niet ter discussie staat.

Als we er met z'n allen voor zorgen dat iedereen in dit land perspectief heeft, naar school gaat of werkt, rechten en plichten kent, dan zal het schoppen naar de vreemdeling wel ophouden. Of vergis ik me en moeten we allemaal weer de straat op met trommels en bellen?

2 comments:

Anonymous said...

test

hoogmoed said...

ik hoor dat lotgenoten, ook al zo'n woord van de moderne tijd, me naief vinden. geloof ik niks van. wel een optimist, want al die tijd dat ze me met rust laten vind ik mooi meegenomen.