Thursday, April 03, 2008

Het Beeld(6)












Ger en Charlotte hakken er lustig op los onder dwingend toezicht van de beeldhouwer Fanny. Iedere woensdag krijg ik enthousiaste verhalen over de vorderingen en iedere donderdagmorgen de foto's van de voortgang. Vanmorgen liet Fanny tevens weten, dat ze erg tevreden is over de hulpjes. "Jemig, wat kunnen die meiden werken, zeg". En naar aanleiding van de foto's op de website, kreeg ik meer hulp aangeboden. "Ik wil ook wel hakken", liet een nicht van Ger weten, die in juli het huis in Jarjat heeft gehuurd en dacht dat het beeld daar stond. Dat is niet zo. Het beeld staat in het atelier van Fanny op de Wakkerendijk in Eemnes.

Het is gek, dat ik, hoewel ik de opdrachtgever ben nu nog minder band en binding heb met het beeld dan de meester en haar meiden. Ik bekijk het op afstand en een keer in de zoveel tijd, ga ik kijken. Ik begrijp dat ik binnenkort moet komen, omdat er een belangrijke fase aanbreekt: blijft het beeld naakt of niet? Kennelijk mag ik dat beslissen. Ik ga woensdag oog-in-oog die beslissing nemen.

No comments: