Sunday, March 07, 2010

Radiostilte?

Vier dagen geleden zijn we naar de stembus geweest! In de aanloop zagen we overal politici die ons opriepen naar de stembos te gaan. Als ik over de Bovenmaatweg naar het dorp reed werd ik aangelachen door achtereenvolgens Janny Bakker, Carel Bikkers en Marian Rebel, die mij lieten weten dat zij het beste zijn wat het dorp is overkomen.

De kiezer heeft gesproken! De VVD mag formeren, de rest wacht af? Altans dat vermoed ik, want op de weblogs van de Huizer politici is het nu net alsof de komkommertijd is aangebroken. We lezen bij wethouder Janny B. de verkiezingsuitslag, bij lijsttrekker Maarten H. over het fluiten van een hockeywedstrijd en bij Erwin Ormel, prominent VVD fractielid dat hij zich druk maakt over het knullige feestje rond de uitslagen, en mijn favoriete raadslid Monica Lemmens laat ons weten dat ze ondanks 188 voorkeursstemmen geen raadslid zal worden. Over dat laatste kan ik nog wel iets zeggen, maar dat doe ik even niet.

Nergens vind ik iets over de bewegingen van de formateur Bikkers. Is hij al aan het praten en zo ja, met wie en vooral waarover. Zijn alle fractievoorzitters uitgenodigd, of stevent hij achter gesloten deuren en onder vier ogen af op een voortzetting van de coalitie tussen VVD, CDA en PvdA. Dan wordt het wel een smaldeel.

Ik vind het echt heel erg jammer dat de formateur zelf geen weblog bijhoudt en ons op de hoogte houdt van zijn vorderingen. Voor de verkiezingen struikelden we over politici die het allemaal zo goed met ons voor hebben. Nu zijn we weer gewoon het volk geworden, dat je dom moet houden. Vind ik wel een gemiste kans!

1 comment:

flater said...

Kiezersbedrog. zie BB van 11 maart 2010. Als een kandidaat op plaats vier mag de kiezer ervan uitgaan dat de kandidaat in de raad gaat zitten. Dat is geen kwestie van lijstduwen.