Friday, November 24, 2006

Kunstprijzen Huizen

De kunstprijzen Huizen zijn bedoeld om het kunstleven in Huizen een extra impuls te geven. Er gebeurt al een heleboel in dit schone dorp, maar een groepje liefhebbers, waaronder ikzelf, dacht dat het nodig was om bepaalde groepen extra in de spotlight te zetten. En toen werd het bang om het hart. Want van veel kanten hoorde ik dat mensen wel een stem op een genomineerde kandidaat wilden uitbrengen, maar als ze hoorden dat dat niet de bedoeling is, maar dat ze zelf een motivering moeten verzinnen, waarom de kandidaat in aanmerking zou komen, haakten ze af. Althans dat dacht ik.

Maar volgens de laatste berichten zijn er toch mensen die de moeite hebben genomen en ons initiatief steunen. Die bellen om raad en advies. En dat krijgen ze. Of ze bellen om mij te wijzen op een bepaalde kandidaat. Dan moet ik ze vertellen, dat leden van de Voorbereidingsgroep niet kunnen aanmelden. Dus dat ze het zelf moeten doen, of een ander moeten vinden.

Volgende week donderdag sluit de aanmeldingstermijn. Dan gaat de voorbereidingscommissie aan het werk om te beoordelen of de aanmeldingen voldoen aan de formele criteria. Ik ben dus reuze benieuwd.

No comments: